Ako mi sen o bábätku a škole odhalil moje vnútorné konflikty

Prečo sú sny dôležitou súčasťou môjho učenia a praxe

Interpretácia snov je pre mňa dôležitou súčasťou mojej práce a osobného rozvoja. Sny nám často poskytujú kľúč k hlbším vrstvám nášho podvedomia, ktoré bežne nevidíme alebo ignorujeme. Aj v knihe Žite svoje sny, ktorú som napísala ako náučný román, sa venujem tomu, ako porozumieť svojim snom a verím, že prostredníctvom analýzy vlastných snov môžeme lepšie pochopiť, čo sa v nás odohráva, a nájsť riešenia pre výzvy, ktoré prežívame. Tento sen je príkladom toho, ako sa moje podvedomie snaží reflektovať moje aktuálne dilemy a hľadanie rovnováhy medzi rôznymi aspektmi môjho života.

Nevedomý sen: Nemusím do školy

Som so Sašou I. , posadili sme jej bábo v aute na prednom sedadle do sedačky a zapíname bezpečnostný pás. Lúčim sa s ňou cez okienko, ešte pozerám na to bábätko a pomyslím si, že aké je zlaté. Napadá mi niečo v zmysle, že takéto by sa možno aj mne páčilo, až sa nad tým začudujem a tú myšlienku zamietam. Pozorujem, ako Saša vyparkováva. Má tmavozelený oldtimer, jej parkovacie miesto je úplne vzadu v garáži pod panelákom v takom výklenku, že ručne ho pomaly posúva vystúpená, aby zadným kolesom nechytila pletivo, čo tam trčí. Čudujem sa, ako mohli takéto malé miesto urobiť.

Chystám sa do školy (gympel), nenachádzam sa doma, už som niekde v šatni alebo v takom nejakom priestore. Obúvam si ružové papuče, majú kožušinku na vrchu. Spytujem sa sama seba, prečo ich mám na sebe, keď do školy musím prejsť ešte cez ulicu. Stretávam spolužiačky, pozerám, čo majú obuté. Papuče vyzúvam a rozmýšľam, že si ich zoberiem do textilnej tašky, ako sme ich voľakedy nosili. Ale nejak mi to nesedí, nechávam ich v tej miestnosti. Pýtam sa spolužiačok, aké knihy si mám zobrať do školy. Že hocijaké, aké mám doma. Erika má asi 6-7 tlstých kníh v ruke, ledva ich nesie, pozerám na tituly, jeden je napríklad „Rýchle myslenie, pomalé myslenie“. Nejak mi to nesedí, prečo si mám hocijaké knihy brať do školy. A veď ja ani rozvrh nemám! Musím si ho vypýtať od spolužiačok. Aspoň využijem ten školský diár, ktorý mám doma na stole a myslela som si, že ho nepoužijem. Ideme už smerom do tried, sme na chodbe a mne je stále divné, prečo vlastne idem do školy, keď už ju mám dokončenú? Veď ja tam nemusím ísť.

Ocitám sa v obchodnom dome, viem že sa volá Aupark (inak vyzerá ako ten náš). Najprv niekoho nasledujem, kto bol so mnou v škole, potom si idem po svojom. Dochádza mi, že do školy som chodila len preto, aby som niekde bola cez deň – strednú mám dokončenú, na výške ešte nie som a aby to mamu neštvalo, že sedím doma. Prechádzam po druhý krát okolo obchodu s pestrým oblečením. Viem, že tuto majú vždy niečo, čo sa mi páči. Je trochu drahší, ale rada si tam sem-tam niečo kúpim. Obzerám oblečenie, pristavujem sa pri plavkách a uvažujem, či nejaké potrebujem do Thajska. Žiadne nepotrebujem, máme ich dosť a keby niečo, v Thajsku si kúpime.

Výklad

V tomto sne sa objavuje viacero symbolov, ktoré môžu odrážať moje aktuálne pocity, túžby alebo obavy. Rozdelím sen na jednotlivé časti a premietnem do nich aj aspekt týkajúci sa organizovania pobytov.

Prvá časť: Saša, bábätko a staré auto

Bábätko a starostlivosť: Bábätko v aute môže symbolizovať potrebu opatrovať alebo ochraňovať niečo nové a krehké v mojom živote. V tomto prípade by mohlo ísť o pobyty, ktoré som v minulosti organizovala. Starostlivosť o bábätko predstavuje zodpovednosť za organizáciu týchto pobytov. Moja myšlienka, že by sa mi takéto bábätko možno páčilo, a následné zamietnutie tejto myšlienky, naznačuje, že aj keď mi práca organizátorky niekedy prinášala radosť, v súčasnosti sa už necítim byť pripravená alebo ochotná niesť túto zodpovednosť. Chcem zostať v kontakte s pobytmi, ale už nie ako ich organizátorka.

Oldtimer a parkovanie: Staré auto, ktoré Saša riadi, môže symbolizovať niečo zastarané, možno starý spôsob myslenia alebo starú úlohu, ktorú som mala – organizátorku pobytov. Parkovanie na obmedzenom mieste a opatrné posúvanie môže odrážať pocit, že organizácia pobytov bola pre mňa niekedy veľmi náročná a obmedzujúca. Je možné, že sa cítim ako Saša – snaha nájsť správne miesto a vyhnúť sa prekážkam je symbolom môjho rozhodnutia nechať túto časť na niekoho iného.

Druhá časť: Príprava do školy

Papuče a knihy: Ružové papuče s kožušinkou môžu symbolizovať komfort a bezpečie, ktoré mi poskytuje rola lektorky. No uvedomenie, že v papučiach nemôžem prejsť cez ulicu, naznačuje, že aj keď mi táto úloha prináša istotu, možno to nie je dostatočné na to, aby som prešla výzvami spojenými s organizáciou. Moje rozhodnutie nechať papuče a hľadať niečo iné môže odrážať snahu opustiť komfortnú zónu organizátorky a sústrediť sa na to, čo mi skutočne dáva zmysel – byť lektorkou.

Otázky o knihách a rozvrhu: Knihy, ktoré spolužiačky majú, sú symbolom rôznych spôsobov myslenia, ktoré mám k dispozícii. Kniha ‚Rýchle myslenie, pomalé myslenie‘ odkazuje na rozpor medzi intuitívnym rozhodovaním a hlbším premýšľaním. Tento rozpor môže byť aj v mojej situácii – niekedy mám pocit, že sa musím rozhodovať rýchlo a inštinktívne, ale zároveň viem, že by som sa mala pozastaviť a všetko starostlivo zvážiť. Možno cítim, že nie som pripravená na niektoré aspekty odovzdania organizácie niekomu inému, alebo že neviem, aké kroky podniknúť. Moje zmätenie ohľadom rozvrhu a otázka, prečo vlastne idem do školy, môže naznačovať pocit, že robím niektoré veci zo zvyku alebo očakávania okolia, aj keď to už pre mňa nemá zmysel alebo potrebu. Je to podobné ako s organizáciou pobytov – uvedomujem si, že už nemusím niesť túto zodpovednosť.

Tretia časť: Obchodný dom a uvedomenie si

Aupark a prechádzanie obchodom: Obchodný dom môže symbolizovať množstvo možností a rozhodnutí, ktoré mám v živote. Obchod s pestrým oblečením, ktorý navštevujem, a uvažovanie o plavkách pre Thajsko môže symbolizovať moju túžbu po dobrodružstve a zmene. To, že si uvedomím, že plavky nepotrebujem, môže znamenať, že už mám všetko, čo potrebujem na to, aby som sa posunula ďalej, a nemusím hľadať ďalšie veci, ktoré by ma pripravili na túto cestu.

Celkové posolstvo

Môj sen odráža viacero vnútorných konfliktov a otázok, ktoré riešim:

  1. Zodpovednosť vs. voľnosť: Mám myšlienky týkajúce sa starostlivosti a zodpovednosti, napríklad organizovania pobytov, ale zároveň zamietam túto myšlienku, čo môže odrážať neistotu alebo neochotu prijať túto zodpovednosť znova. Túžim byť súčasťou, ale už nie na tej úrovni zodpovednosti ako predtým.
  2. Hľadanie zmyslu a smerovania: Časť so školou naznačuje, že môžem mať pocit, že niektoré veci robím len zo zvyku alebo očakávania okolia, aj keď to už pre mňa nemá zmysel. Podobne ako pri organizovaní pobytov, hľadám nové smerovanie, ktoré by mi dávalo väčší zmysel a umožnilo mi zamerať sa na to, čo ma napĺňa.
  3. Pripravenosť a komfortná zóna: Papuče a knihy naznačujú, že sa zvažujem, či som dostatočne pripravená a či opúšťam komfortnú zónu. Mám potrebu nájsť rovnováhu medzi pocitom bezpečia a prijímaním nových výziev.
  4. Túžba po zmene a dobrodružstve: Časť v obchodnom dome a uvažovanie o plavkách môže odrážať moju túžbu po zmene, cestovaní alebo niečom novom v živote, ale aj uvedomenie si, že už možno mám všetko, čo potrebujem, a nemusím stále hľadať nové veci.

Sen mi môže naznačovať, že je čas premyslieť si, ktoré veci robím len zo zvyku alebo očakávania iných, a ktoré skutočne dávam prednosť svojmu vlastnému smerovaniu a tomu, čo ma napĺňa. Možno potrebujem viac dôvery vo svoje vlastné rozhodnutia a schopnosti, a menej sa riadiť tým, čo odo mňa očakáva okolie.

Záver

Tento sen mi ukázal, aké dôležité je byť úprimná voči sebe a svojim potrebám. Niekedy je ťažké vzdať sa úloh alebo povinností, ktoré nám kedysi prinášali radosť, ale ktoré už viac neodrážajú to, čo nás napĺňa. Interpretácia snov nám môže pomôcť objaviť tieto vnútorné konflikty a nájsť v sebe odvahu urobiť zmeny, ktoré nás posunú vpred.

Ak aj vy často snívate a premýšľate, čo vám vaše sny chcú povedať, nebojte sa ich preskúmať. Možno vám tak, ako mne, poskytnú nové pochopenie vašich potrieb a túžob.

Tina Burgwieser
Holistická trénerka pokojnej mysle. Naučím vás viesť ÚSPEŠNÝ VEDOMÝ a SPOKOJNÝ život v PRÍTOMNOSTI. Autorka kníh o sebarozvoji, meditácii, snoch a mandalách, lektorka seminárov a online kurzov. Je zakladateľkou prvého meditačného online klubu na Slovensku a v Čechách. Sprevádza ľudí na Ceste k sebe a celistvým prístupom pomáha klientom spracovať životné výzvy a dosiahnuť vyrovnaný, šťastný a spokojný život. Pri osobných konzultáciách, mentoringoch, pobytoch a workshopoch sa zameriava na techniky transformačnej arteterapie, meditácie, hypno-imaginácie a práce s energiou.

AUDIO SPREVÁDZANIE

pre vystresovaných ľudí:


5 minút

Zo stresu DO POHODY

Potrebujete predýchať náročnú situáciu? Ste zacyklení v myšlienkach alebo emóciach? Potrebujete sa upokojiť pri pracovnom zhone? Čaká vás dôležité stretnutie, porada? Naštval vás niekto? Ak áno, stiahnite si túto nahrávku a dostaňte sa opäť do pohody behom 5 minút. 

Túto nahrávku si stiahlo už 0 ľudí
Komentáre

Pridať komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *

Vaše osobné údaje budú použité len pre účely spracovania tohto komentára. Zásady spracovania osobných údajov